مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 12:052023-07-30اقتصادي

کمبود منابع مالی اجرای خط سبز آبرسانی یزد را به تعویق انداخت


تأمین منابع آبی پایدار یکی از دغدغه هایی است که استان کویری یزد را همواره درگیر خود کرده و مسئولان در تلاشند که قطره قطره آب را مدیریت کنند تا بخشی از این کمبودها جبران شود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها - سمیه گلابگیریان: بیش از نیمی از آب مصرفی استان یزد از منابع داخلی که روز به روز فقیرتر می شوند، تأمین می شود.

بسیاری توسعه صنعتی یزد را عاملی بر افزایش مصرف آب و دچار شدن منابع آبی استان به این وضعیت می دانند.

برخی معتقد هستند ایجاد صنایع آبخواه و سنگین باعث شده که نه تنها منابع آبی داخلی افت کنند بلکه شاید بخشی از آب شرب استان نیز به این سمت سوق یابد، تصوری کاملاً اشتباه که با بررسی وضعیت تأمین آب شرب یزد به تنهایی قابل درک است.

افت کیفیت آب شرب استان یزد در روزهای پرمصرف سال به ویژه فصل تابستان نشان می دهد که آب انتقالی سهم کمی در تأمین آب شرب مردم دارد و چطور می توان انتظار داشت که این آب در بخش صنعت هم مصرف شود در حالی که مردم تشنه هستند.

مسئولان به دنبال راهکارهایی برای حل معضل کم آبی و بهبود کیفیت آب شرب هستند و تلاش می کنند که مصارفی که به هر صورت امکان استفاده از آب غیرمتعارف یا آب تصفیه شده را دارند، از مصرف شرب خارج شود و آب مورد استفاده آنها به بخش شرب و بهداشت اختصاص یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود منابع مالی اجرای خط سبز آبرسانی یزد را به تعویق انداخت

کمبود منابع مالی اجرای خط سبز آبرسانی یزد را به تعویق انداخت