مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 21:152023-07-23سياسي

حسینی: ایران و چین با همکاری یکدیگر می توانند نظم نوینی را در جهان حاکم کنند


معتقدیم قرن 21، قرن آسیا است و کشورهای آسیایی، به ویژه ایران و چین با همکاری یکدیگر می توانند نظم نوینی را در جهان حاکم کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی در دیدار چن گانگ عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و هیأت همراه با بیان اینکه سطح روابط و همکاری های تهران و پکن در دوره جدید، توسعه چشمگیری داشته و سفر آیت الله رییسی به چین نقطه عطفی در روند گسترش همه جانبه روابط دو کشور محسوب می شود، اظهار کرد: امروز رؤسا و مسئولان دو کشور از عزم و اراده جدی برای عملیاتی ساختن سند همکاری راهبردی 25 ساله برخوردار هستند و در این راستا تبادل هیأت های عالیرتبه و افزایش همکاری و هماهنگی نزدیک، می تواند در روند اجرای توافقات به نفع دو ملت و ملت های منطقه شتاب ایجاد کند.

معاون رییس جمهور، روابط ایران و چین را دیرینه و بر مبنای اشتراکات تاریخی و فرهنگی عمیق توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در برقراری روابط دوستانه با کشورهای مختلف جهان بر مبنای احترام متقابل بر صیانت از تمامیت ارضی و به رسمیت شناختن حق حاکمیت ملی تأکید دارد.

حسینی گفت: ایران از ظرفیت های فراوانی در حوزه های مختلف از جمله نفت، گاز، صنعت، معدن، مناطق آزاد و گردشگری برخوردار است و از مشارکت و سرمایه گذاری شرکت های چینی در این حوزه ها استقبال می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسینی: ایران و چین با همکاری یکدیگر می توانند نظم نوینی را در جهان حاکم کنند

حسینی: ایران و چین با همکاری یکدیگر می توانند نظم نوینی را در جهان حاکم کنند