مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 15:052023-08-01اجتماعي

اعمال محدودیت سرعت در محور مرگ یوزها/توران در تراز بین المللی است


رییس سازمان محیط زیست بابیان اینکه طبق آمار هفت قلاده یوز ماده در پارک ملی توران شاهرود رویت شده است، گفت: برای جلوگیری از تلفات یوز باید دوربین های کنترل سرعت روی 80 تنظیم شود.

- علی سلاجقه در حاشیه بازدید از محدوده عبور یوز در محور میامی-سبزوار در گفت وگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه بحث حیات وحش موضوع مهمی است که باید اقدامات فوری برای حفظ و حراست از آن انجام شود، ابراز داشت: با توجه به شرایط اقلیمی، منابع آب، پوشش گیاهی و حیات جانوری تحت تأثیر قرار گرفته، لذا همه این موارد در معرض خطر نابودی است.

وی ضمن بیان اینکه از مجموع بالغ بر 80 گونه جانوری در معرض خطر برای حدود 21 گونه طرح جامع در نظر گرفته شده است، افزود: استان سمنان به لحاظ جا دادن همه این موارد از حساسیت بالایی برخوردار است.

از بین رفتن 10 یوزپلنگ در تلفات جاده ای رییس سازمان محیط زیست بابیان اینکه پارک ملی توران شاهرود مجموعه آزمایشگاهی بسیار ارزشمند نه در حد ملی بلکه در تراز بین المللی است، ابراز داشت: نتیجه دستاوردها تاکنون در این مجموعه مطلوب بود به نحوی احساس می کنیم تعداد گونه ها در این حوزه افزایش پیدا کرده است.

سلاجقه ضمن بیان اینکه در پارک ملی توران شاهرود هفت قلاده ماده رؤیت شده است، تصریح کرد: این نشان می دهد که تلاش های شبانه روزی مؤثر واقع شده و نتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال محدودیت سرعت در محور مرگ یوزها/توران در تراز بین المللی است

اعمال محدودیت سرعت در محور مرگ یوزها/توران در تراز بین المللی است