مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 09:052023-08-04اقتصادي

کاهش 87 درصدی آورد رودخانه تجن در مازندران


مدیرکل مدیریت بحران مازندران با تأکید بر تقویت آبخوان ها در استان گفت: بیشترین کاهش آورد رودخانه های استان مربوط به رودخانه های تجن و تلار بود که به ترتیب 87 و 57 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، در کنار نگرانی ها تنش آبی و خشکسالی، کاهش قابل ملاحظه حجم آب رودخانه ها نگرانی ها را بیشتر کرد، حتی برخی از رودخانه های خشک شدند تاحدی که گویی هرگز در این مکان آبی جاری نبوده است.

حیدر داودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در این باره، اظهار کرد: طی سال آبی جاری کمترین مقدار آورد رودخانه ها طی 41 سال اخیر در مازندران به ثبت رسیده است.

وی افزود: آورد رودخانه های استان در مدت مشابه پارسال یک هزار و 952میلیون مترمکعب بود که این رقم امسال با کاهشی 41 درصدی به یک هزار و 154 میلیون متر مکعب کمتر شد و کاهش 56 درصدی نسبت به دوره درازمدت را نیز نشان می دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران، بیشترین کاهش آورد رودخانه های استان مربوط به رودخانه های تجن و تلار بود که به ترتیب 87 و 57 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران دراین باره در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: به واسطه خشکسالی اخیر حجم جریان دائمی رودخانه ها از 7 هزار کیلومتر به 5 هزار کیلومت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 87 درصدی آورد رودخانه تجن در مازندران

کاهش 87 درصدی آورد رودخانه تجن در مازندران