مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 09:202023-08-12اجتماعي

سقط جنین؛ حرام شرعی و جنایت انسانی


شاید در اولین ساعات زندگی خود یک تک سلولی باشد و وجود او را در دنیای بزرگ خویش حس نکنیم، اما او همانند ما یک «انسان» با تمام هویت های فردی و اجتماعی است، - ایسنا/آذربایجان شرقی شاید در اولین ساعات زندگی خود یک تک سلولی باشد و وجود او را در دنیای بزرگ خویش حس نکنیم، اما او همانند ما یک انسان با تمام هویت های فردی و اجتماعی است، انسانی که تنها تفاوت آن، "کوچکی و ناتوانی" است.

این موجود کوچکِ زنده در رحم مادرش سکنی می گزیند تا کامل تر شود و پا به دنیای بزرگ تری بگذارد، اما در این میان برخی والدین به بهانه هایی و بی خبر از جنایتی که انجام می دهند، به حیات فرزند خود خاتمه می دهند و خود را محق می دانند که حق حیات را از او سلب کنند.

و اینجا سوال هایی در ذهن هر انسان بالغ و عاقلی نقش می بندد، مگر می توان هویت و حق زندگی را از یک انسان سلب کرد؟ چه کسی چنین اجازه ای به والدین داده است؟ مگر سقط یک جنین دو ماهه با قتل یک کودک دو ساله تفاوت دارد؟ مگر هر دو انسان نیستند؟ اصلاً مگر ما خالق او بودیم که به زندگی اش پایان دهیم؟ خلقتی که خداوند به خاطر آن بر خود آفرین گفته و فرموده: و به یقین انسان را از عصاره ‏ای از گِل آفریدیم، سپس او را به صورت نطفه ‏ای در جایگاهی استوار قرار دادیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقط جنین؛ حرام شرعی و جنایت انسانی

سقط جنین؛ حرام شرعی و جنایت انسانی