مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 11:502023-07-27فرهنگي

نگاهی به آثار مستند با موضوع عزاداری ماه محرم


محرم و آیین های عزاداری این ماه یکی از مهم ترین سوژه هایی هستند که می توانند از قاب مستندسازان روایت شوند؛ روایت هایی که همه و همه ریشه در مذهب و ملیت ما دارد.

- نجوای عاشورایی نام مستندی است که مجیدی آن را در زمینه آیین های عاشورایی و در سال 1378 کارگردانی کرده است؛ مستندی کوتاه درباره عزاداری و سینه زنی در حسینیه کربلایی ها در تهران که با استفاده از 11 دوربین به ثبت و ضبط نماهایی متفاوت و تاثیرگذار از این آیین پرداخت.

مجیدی درباره انگیزه ساخت مستند نجوای عاشورایی گفته است؛ علت ساخت این مستند، خلایی بود که در این نوع کارها احساس می شد؛ این مجموعه بدون هیچ سفارشی و تنها به دلیل وجود دغدغه ساخت فیلم هایی با نگاه معرفت دینی و در عین حال دارای جهات هنری تهیه شده است.

تباکی، بهمن کیارستمی در تباکی بهمن کیارستمی فرزند عباس کیارستمی گروهی از مداحان را در جریان یک سفر زیارتی و اجرای مداحی دنبال می کند.

فیلم در سومین دوره جشنواره مستند کیش در اسفند سال 80 جایزه منتقدان و نویسندگان را دریافت کرد.

اما تباکی یعنی چه؟ تباکی که نامی نامعمول برای یک فیلم به نظر می رسد در لغت به معنای نشان دادن حالت گریه است، حالتی است که شما روضه را می شنوید، حالتان دگرگون شده و ناراحتید اما اشکی از چشمانتان جاری نمی شود، شما برای گرم شدن مجلس سید الشهدا (ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به آثار مستند با موضوع عزاداری ماه محرم

نگاهی به آثار مستند با موضوع عزاداری ماه محرم