مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 08:202023-08-13سياسي

شکارگاه خسرو پرویز در محاصره زباله ها!


محوطه باستانی شکارگاه خسرو در دل شهر کرمانشاه این روزها در محاصره زباله و نخاله های ساختمانی قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در مسیر بلوار تاق بستان و به فاصله دو کیلومتر مانده تا رسیدن به شاهکار منحصربفرد ساسانیان، محوطه ای بزرگ واقع شده که مردم کرمانشاه به آن شکارگاه خسرو می گویند.

شکارگاه خسرو محوطه ای باستانی و ثبت ملی شده است که در روزگاران دور فضایی بسیار وسیع را در بر می گرفته، اما در طول دهه های گذشته احداث بلوار تاق بستان، حوزه علمیه و پل صیاد شیرازی بخش هایی از آن را از بین برد.

باوجود اینکه از دیرباز تصور بر این بود که این محوطه گسترده، شکارگاه خسروپرویز پادشاه ساسانیان بوده و صحنه های شکار او در این محل هم روی تاق های تاق بستان حک شده، اما کاوش هایی که در دهه 80 روی آن انجام گرفت، رازهای دیگری را از این محوطه باستانی فاش کرد.

دکتر مهدی رهبر از باستان شناسان مطرح ایرانی که سرپرست تیم کاوش در این محوطه باستانی را برعهده داشت، معتقد بود که اینجا صرفا شکارگاه خسرو پرویز ساسانی نبوده، بلکه اتراقگاه و مورد توجه شاهان اشکانی هم بوده است، تاجایی که اشکانیان دور تا دور این محوطه را به منظور احداث یک شهر یا پادگان نظامی دیوار می کشند، اما بنا به دلایلی که معلوم نیست، این شهر یا پادگان نظامی احداث نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکارگاه خسرو پرویز در محاصره زباله ها!

شکارگاه خسرو پرویز در محاصره زباله ها!