مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 11:002023-08-05سياسي

باید در زمینه حجاب قانون وضع کنیم


رییس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به ناکافی بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع حجاب، گفت: نیازمند وضع قانون در زمینه حجاب هستیم.

- فاطمه قاسم پور در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: لایحه حجاب که بررسی آن به تازگی در کمیسیون قضایی مجلس به اتمام رسیده و آماده ورود به صحن مجلس است، از چند منظر قابل بررسی است.

نخست، از جهت ضرورت مداخله قانونی و قانون گذاری جدید در این زمینه و دوم، نقد و اصلاح رویکرد و مواد لایحه است.

وی متذکر شد: آنچه از قبل از اتفاقات سال گذشته نیز شاهد آن بودیم و به مرور تشدید شد، اولاً بی توجهی برخی افراد به هنجارهای اجتماعی چه به صورت خودخواسته و چه سازمان یافته و برنامه ریزی شده است؛ مانند برخی بدپوششی های افراد در مناطق توریستی و بی توجهی شان به سبک زندگی و بافت فرهنگی مناطق مختلف کشور یا عریانی یا پوشش های شبه عریان که افکار عمومی را ملتهب می کند.

مواجهه با این رفتارها و پوشش های خلاف شرع و خارج از عرف، مطابق نظرسنجی های رسمی کشور نیز توسط عموم مردم پذیرفته شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به ناکافی بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع حجاب، گفت: مسئله دیگر آن است که هر چند این شورا دو مصوبه در موضوع حجاب دارد و تکالیفی نیز ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید در زمینه حجاب قانون وضع کنیم

باید در زمینه حجاب قانون وضع کنیم