مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 16:102023-08-07اقتصادي

تصویب کاهش عوارض صدور مجوز از شهرداری در اهواز


معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز با تاکید بر لزوم کاهش هزینه های شهروندان گفت: از اولین روزهای سال جدید با الزام به اجرای قانون درآمدهای پایدار با این موضوع مواجه شدیم که در نظرات کارشناسی در پرونده های شهرسازی برای صدور مجوز، - عوارض نسبت به سال گذشته بین 8 و در برخی مناطق تا 20 برابر افزایش یافته است.

هدایت الله زارع زاده در یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (16 مردادماه) برگزار شد، در خصوص لایحه نحوه تعیین و اعمال ضریب Q مربوط بند مصوبه جلسه 98 شورای شهر اهواز اظهار کرد: این لایحه در واقع تشریح، تبیین و تدقیق موضوع ارزش افزوده ناشی از تعیین یا تغییر کاربری است.

قانون درآمدهای پایدار به صورت کلی به شهرداری ها اجازه داده است که برای تعیین یا تغییر کاربری اراضی و املاک عوارضی را وضع و وصول کنند که این عوارض تا 40 درصد ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری مشخص کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: بر اساس قوانین و مقررات جاری، عموما ارزش املاک بر اساس قیمت کارشناسی و با اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری انجام می شود.

از اولین روزهای سال جدید با الزام به اجرای قانون درآمدهای پایدار با این موضوع مواجه شدیم که در نظرات کارشناسی در پرونده های شهرسازی برای صدور مجوز، عوارض نسبت به سال گذشته بین 8 و در برخی مناطق تا 20


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب کاهش عوارض صدور مجوز از شهرداری در اهواز

تصویب کاهش عوارض صدور مجوز از شهرداری در اهواز