مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 17:402023-07-27سياسي

خیام اهل بیت در روز تاسوعا محاصره شد


کارشناس و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت:در روز تاسوعا دور تا دور خیام اهل بیت را محاصره کردند و حدود 30 هزار نفر لشکر شام، کوفه و لشکرهای دیگر بودند.

- حجت الاسلام مصطفی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در روز تاسوعا همه لشکرهای دشمن آمدند، در ابتدا اول لشکر حربن یزید ریاحی آمده بود که از حرکت امام حسین به سوی کوفه و از حرکت عقب گرد لشکر امام حسین جلوگیری کند.

وی مطرح کرد: لشکر امام حسین محاصره نبود فقط لشکر حر اجازه هیچ حرکتی به لشکر امام حسین نمی داد اما در روز تاسوعا دور تا دور خیام اهل بیت را محاصره کردند و حدود 30 هزار نفر لشکر شام، کوفه و لشکرهای دیگر بودند.

کارشناس و پژوهشگر فرهنگی در ادامه بابیان اینکه در روز تاسوعا عمر بن سعد خوشحال بود و یقین کرد که حسین ویارانش محاصره شده اند و کسی به کمک حسین نخواهد آمد و خانواده امام حسین همراه بچه ها بیشتر از صد نفر نبودند وآب را بر روی لشکر امام حسین بسته بودند افزود: حضرت ابالفضل چند بار رفت آب بسیار کمی آورد که نیاز را برطرف نمی کرد.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: وقتی دشمن نگاه کرد که حدود 30 هزار سپاه دارد و یاران امام حسین خیلی کم هستند، گفتند کار را تمام کنیم و عصر تاسوعا طبل جنگ را زدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیام اهل بیت در روز تاسوعا محاصره شد

خیام اهل بیت در روز تاسوعا محاصره شد