مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 11:452023-07-30اقتصادي

مرغ های پرکنده ای که پرواز می کنند


  افزایش قیمت مرغ در گیلان در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازارهای مصرف گیلان از نرخ مصوب 73 هزار تومان طی هفته های اخیر به 80 هزار تومان افزایش یافته و در برخی از مقاطع با افزایش نامتعارف نیز مواجه هست که دلیل اصلی آن، کاهش بازرسی و نظارت ها بر بازار است.

این در حالی است که رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان می گوید از ابتدای امسال تاکنون حدود 850 مورد بازرسی در سطح بازار به ویژه بازار مرغ (تولیدی، صنعتی، صنفی، عمده فروشی و خرده فروشی) توسط بازرسان ستاد جهاد کشاورزی انجام شده که در پی آن تخلفاتی کشف و به فراخور کشفیات به تعزیرات نیز معرفی شده اند.

کمبود ناظران و بازرسان در بازار مرغ اما با توجه به فعالیت گسترده مرغداری ها، عمده فروشان و خرده فروشان مرغ در استان گیلان، به نظر می رسد تعداد بازرسان و ناوگان لجستیکی ازجمله خودروی بازرسی در سطح جهاد کشاورزی گیلان بسیار کم است و موجب می شود برخی از واحدهای عرضه کننده مرغ که تعدادشان بیش از مینی مارکت ها شده، شاید حتی سالانه نیز رنگ بازرس جهاد را هم نبینند! جدای از تعداد کم بازرس و ناوگان کم خودرویی در جهاد کشاورزی گیلان که عاملی برای التهاب در بازار، نوسانات شدید و اختلاف قیمت عرضه مرغ در استان می شود، عامل دیگر و بسیار مهم تر، اختلاف قیمت عرضه مرغ در بازار گیلان نسبت به بازار اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرغ های پرکنده ای که پرواز می کنند

مرغ های پرکنده ای که پرواز می کنند