مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 23:502023-07-25اقتصادي

پیش بینی یک موسسه پژوهشی از قیمت دلار در پایان سال 1402


صاحب نظران، چشم انداز تورم در تحت تاثیر چالش ‎های مهمی نظیر کسری بودجه، متغیرهای پایه پولی و رشد نقدینگی، ناترازی نظام بانکی، کسری تجاری و شکاف تولید است.

- موسسه مطالعات و پژوهش ­های بازرگانی در گزارشی تحت عنوان چشم انداز اقتصاد ایران در سال 1402 بر اساس نظرات استادان و صاحب نظران اقتصادی و تحلیل روند حرکت آتی؛ متغیرهای کلان نرخ ارز در پایان سال جاری را پیش بینی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاعتمادآنلاین، بر اساس این گزارش، این پیش بینی بر اساس دو سناریو است: سناریو اول بهبود نیافتن روابط سیاسی و بروز ناآرامی های مجدد و سناریو دوم بهبود شرایط سیاسی و روابط با غرب.

تلقی صاحب نظران اقتصادی در صورت شکل گیری سناریو اول، یعنی بهبود نیافتن روابط سیاسی، نوسان نرخ ارز در بازه 55 تا 65 هزار تومان در سال 1402 است ولی در صورت بروز مجدد هرگونه ناآرامی بیم جهش نرخ ارز هم وجود دارد.

در سناریو دوم، تلقی صاحب نظران اقتصادی این است که در صورت بهبود روابط سیاسی نرخ ارز در بازه 35 تا 45 هزار تومان قرار می گیرد.

به گفته این گزارش، چشم انداز نوسانات نرخ ارز در سال 1402 تحت تاثیر عواملی مانند انتظارت تورمی، مانده حساب سرمایه و حساب تجاری و تشدید یا کاهش تحریم­ ها قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی یک موسسه پژوهشی از قیمت دلار در پایان سال 1402

پیش بینی یک موسسه پژوهشی از قیمت دلار در پایان سال 1402