مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 13:072023-08-13پزشكي

کمبود داروی انسولین و شیر خشک رگولار در هرمزگان


سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه کمبود داروی انسولین تنها مختص شهرستان رودان یا میناب نیست بلکه این یک کمبود کشوری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، حامد فلاح سرپرست معاونت دارو و غذا صبح امروز در جمع خبرنگاران، در خصوص کمبود داروی انسولین در شهرستان رودان، افزود: متاسفانه این کمبود تنها مختص شهرستان رودان یا میناب نیست بلکه این یک کمبود کشوری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کل کشور کمبود در خصوص داروی انسولین قلمی نوورپید داریم، اظهار کرد: در حال حاضر مشابه این دارو، تولید داخلی با نام راپیدسولین در داروخانه ها موجود است اما با توجه به اینکه تعدادی از پزشکان و یا حتی خود بیماران تمایل به استفاده از نوع قبلی را دارند و از طرفی کمبود این دارو در کشور سراسری است این معضل کماکان وجود دارد.

فلاح اضافه کرد: با توجه به میزان تقاضای بالای این دارو و عرضه محدود در کشور به جهت نظارت بر توزیع دقیق این دارو در شهرستان بندرعباس حدود 20 داروخانه و در سایر شهرهای استان تعداد دیگری داروخانه به عنوان داروخانه منتخب در آینده نزدیک به شهروندان معرفی خواهند شد که توزیع این نوع دارو تنها در این داروخانه ها انجام خواهد شد و افراد می توانند با مراجعه به این داروخانه ها داروی خود را دریافت نمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود داروی انسولین و شیر خشک رگولار در هرمزگان

کمبود داروی انسولین و شیر خشک رگولار در هرمزگان