مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 09:552023-08-22اقتصادي

صنایع تبدیلی، ارزش افزوده اقتصاد کشاورزی است


رییس اداره صنایع تبدیلی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان گفت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیر کشاورزی در مناطق روستایی است.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره صنایع تبدیلی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان گفت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیر کشاورزی در مناطق روستایی است.

کشاورزان در سال حدود 130 میلیون تُن محصول تولید می کنند که 30 درصد از این میزان در فاصله مزرعه تا مصرف از بین می رود در حالی که با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می توان ضمن کاهش این میزان ضایعات، تحولی در مسیر افزایش اشتغال، صادرات، درآمدهای ارزی و ارزش افزوده ایجاد کرد.

عاطفه سادات جلال زاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ضایعات کشاورزی، از یک طرف میزان تولید و درآمد تولید کننده را کاهش می دهد و در جهت مقابل، نیاز به واردات را افزایش داده و نهاده های لازم برای تولید را هدر می دهد که نتیجه همه این ها کاهش انگیزه تولید اقتصادی است.

وی تصریح کرد: صادرات گمرک کاشان از مهرماه 93 تا پایان سال زراعی گذشته، 25 هزار و 59 تن فرآورده های گلاب، عرقیجات گیاهی و اسانس بوده که رقمی بیش از 46 میلیون و 259 هزار دلار ارزآوری داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع تبدیلی، ارزش افزوده اقتصاد کشاورزی است

صنایع تبدیلی، ارزش افزوده اقتصاد کشاورزی است