مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 22:302023-07-29بين الملل

«امیر خان متقی» به قطر سفر کرد


وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز برای گفتگو با نمایندگان آمریکا به دوحه در قطر سفر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آوا، امیر خان متقی وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز شنبه به منظور انجام گفتگو با نمایندگان ویژه آمریکا به قطر سفر کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، هیأت طالبان به سرپرستی امیرخان متقی برای دیدار و گفتگو با نمایندگان ویژه امریکا در امور افغانستان رهسپار شهر دوحه پایتخت قطر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبی بی سی، وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان به خبرنگاران گفت که در این سفر در دیداری که با نمایندگان آمریکا دارد خواهان رفع تحریم ها، آزادسازی دارایی های ارزی مسدود شده وخروج مقام های طالبان از فهرست سیاه خواهد شد.

متقی افزود که همچنین در این سفر با مقام های دولت قطر و نمایندگان خارجی مستقر در قطر در خصوص روابط دوجانبه گفتگو خواهد کرد.

گفتنی است که نزدیک به 2 سال از خروج کامل نیروهای تروریست آمریکایی از افغانستان و به دست گرفتن قدرت توسط طالبان سپری می شود و این کشور با تبعات دو دهه اشغالگری محور غربی از جمله بحران جدی اقتصادی و انسانی مواجه است.

اشغالگران غربی در سال 2001 به بهانه پناه دادن طالبان به اسامه بن لادن سرکرده گروهک تروریستی القاعده، به افغانستان حمله و این کشور را ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«امیر خان متقی» به قطر سفر کرد

«امیر خان متقی» به قطر سفر کرد