مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 08:152023-08-14بين الملل

سازوکار سه جانبه ترکیه برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان


روزنامه «صباح» ترکیه گزارش داد که رجب طیب اردوغان دستور ایجاد یک مکانیسم سه جانبه برای به جریان انداختن پرونده بازگشت آوارگان سوری مقیم ترکیه به کشورشان را صادر کرده است.

- روزنامه صباح ترکیه گزارش داد که رجب طیب اردوغان دستور ایجاد یک مکانیسم سه جانبه برای به جریان انداختن پرونده بازگشت آوارگان سوری مقیم ترکیه به کشورشان را صادر کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سایت ترکیه الان به نقل از این روزنامه اشاره کرد که سازوکار سه جانبه ای بین وزارت کشور، حزب عدالت و توسعه و بلوک پارلمانی آن شکل گرفته است.

این سایت ذکر کرد که بر اساس نقشه راه سازوکار سه جانبه، برنامه ریزی شده تا شرایط عادی اقتصادی و تجاری در شمال سوریه احیا شود و به تجار از جمله ترکیه ای ها اجازه داده شود تا در آنجا تأسیسات و کارخانه ها را افتتاح و فرصت های شغلی ایجاد کنند تا شرایط برای بازگشت صدها هزار پناهجوی سوری به کشورشان فراهم شود.

این سایت افزود: یکی از مهمترین جوانب این نقشه راه، قرار دادن حلب، پایتخت اقتصادی سوریه در قلب این طرح از رهگذر احیای اجتماعی و تجاری آن است.

این سایت همچنین تاکید کرد: ترکیه به گفت وگوهای خود با طرف های روسی و سوری برای گنجاندن حلب در نقشه راه مذکور در اقدامی با هدف ایجاد فرصت های شغلی برای صدها هزار مهاجر سوری در ترکیه ادامه می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازوکار سه جانبه ترکیه برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان

سازوکار سه جانبه ترکیه برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان