مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 16:252023-08-08سياسي

آغاز مرمت آشیانه های پرواز فرودگاه قلعه مرغی/ایجاد موزه ملی پرواز


مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از آغاز مرمت آشیانه های پرواز فرودگاه قلعه مرغی و تبدیل آن به موزه ملی پرواز خبر داد.

- مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران خبر داد آغاز مرمت آشیانه های پرواز فرودگاه قلعه مرغی/ایجاد موزه ملی پرواز مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از آغاز مرمت آشیانه های پرواز فرودگاه قلعه مرغی و تبدیل آن به موزه ملی پرواز خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ناظم رضوی در حاشیه آغاز بکار پروژه موزه پرواز، گفت: فرودگاه تاریخی قلعه مرغی به عنوان اولین فرودگاه بیش از 100 سال قبل افتتاح شد و پس از اتمام خدمات پروازی به فرمان مقام معظم رهبری برای تأمین کاستی های فضاهای عمومی شهری مورد نیاز جنوب تهران در اختیار شهرداری قرار گرفت تا با حفظ باندهای پرواز و حریم آن برای مواقع بحران از سایر اراضی و فضاهای بوستان برای خدمت رسانی به مناطق جنوبی استفاده شود که همین مسئله منجر به تأسیس بوستان ولایت شد.

وی با بیان اینکه آشیانه های تاریخی این فرودگاه در سال 75 به عنوان اثر ملی ثبت شدند، گفت: آشیانه های پرواز فرودگاه قلعه مرغی نماد سیر تاریخ 100 ساله پرواز هوانوردی در ایران است و احیای آن می تواند نمونه موفقی از بناهای معاصر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت آشیانه های پرواز فرودگاه قلعه مرغی/ایجاد موزه ملی پرواز

آغاز مرمت آشیانه های پرواز فرودگاه قلعه مرغی/ایجاد موزه ملی پرواز