مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 23:252023-08-08بين الملل

ابراز امیدواری وزیر خارجه یونان نسبت به توسعه روابط با ترکیه


وزیر خارجه یونان نسبت به حصول پیشرفت در مذاکرات با ترکیه پیرامون منطقه ویژه اقتصادی و فلات قاره ابراز امیدواری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، یورگوس گراپتریتیس (Giorgos Gerapetritis) وزیر امور خارجه یونان امروز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی القاهره مصر، ابراز امیدواری کرد که در مذاکرات با ترکیه بر سر منطقه ویژه اقتصادی و فلات قاره پیشرفت هایی حاصل شود.

وزیر امور خارجه یونان در این مصاحبه ضمن اشاره به اینکه علاوه بر دیدار خود با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه، کریاکاس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان نیز در حاشیه اجلاس سران ناتو در ویلنیوس با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه دیدار کرده بود، اضافه کرد که نسبت به گسترش روابط دو کشور امیدوار است.

یورگوس گراپتریتیس اضافه کرد: پس از اینکه حوزه های مورد علاقه مشترک مانند تجارت، اقتصاد، دفاع مدنی، گردشگری و توسعه کشورها در چارچوب یک دستورکار مثبت بررسی شود، می خواهیم در مورد مناسبات دوجانبه نیز کار کنیم.

در همین ارتباط، دفتر ریاست جمهوری ترکیه پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با کریاکاس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان برای برگزاری نشست شورای همکاری میان دو کشور در سطح عالی برای پاییز آینده در یونان به توافق رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز امیدواری وزیر خارجه یونان نسبت به توسعه روابط با ترکیه

ابراز امیدواری وزیر خارجه یونان نسبت به توسعه روابط با ترکیه