مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 11:372023-07-25سياسي

تجلی آیین های کهن محرم در عشق حسینی جوانان بشرویه ای


  سنتی کهن با سابقه 400 ساله محمد دنیایی، فعال فرهنگی شهرستان بشرویه در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با آیین کهن محرم در شهر بشرویه با بیان اینکه گذشتگان آیینن علم گردانی را که واقعا یک آیین بسیار زیبایی بود و نمادهای مختلفی با خود به همراه داشت به بشرویه منتقل کردند، اظهار کرد: هر علم نماد یک شهید است و این علم هایی که می گردانند نماد علم هایی است که از دستان شهدا افتاده است که مردم به تبعیت با این نماد جای آن را گرفتند و با این علم ها حمایت کامل از نهضت امام حسین (ع) را انجام می دهند.

وی عنوان کرد: این علم ها از بعد ازظهر روزهای ششم، هفتم، هشتم و نهم تا دهم محرم دور حسینیه می چرخد که میزان گردش آن به شکلی است که برای هر شهید کربلا یک دور زده می شود و روز آخر 72 دور می چرخد.

دنیایی اضافه کرد: در شب عاشورا به نماد اینکه شهدا به شهادت رسیدند این علم ها در گوشه های حسینیه قرار می گیرد و صبح روز عاشورا به سمت مزار شهدا و جایگاهی به نام قتلگاه حرمت می کنند و در این مکان نیز این چرخش انجام می شود و مراسم خاص خود را دارد.

عضو شورای مرکزی ستاد نماز جمعه در بشرویه ادامه داد: میزان چرخش وقتی در این مکان کامل شد، علم ها را می گذارند تا ظهر روز عاشورا و این علم ها در این مکان هست و بعد از اتمام مراسم روز عاشورا هر کس علم خود ر بر می گرداند و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلی آیین های کهن محرم در عشق حسینی جوانان بشرویه ای

تجلی آیین های کهن محرم در عشق حسینی جوانان بشرویه ای