مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 22:402023-08-14سياسي

هدف گذاری وزارت جهاد کشاورزی برای تولید 50 هزار تن چای در سال


وزارت جهاد کشاورزی طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده، تولید داخلی چای را از 35 هزار تن به 50 هزار تن در سال افزایش خواهد داد.

- علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس به تشریح نشست امروز این کمیسیون، گفت :در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی با موضوع چای و مشکلات چایکاران  مناطق شمالی کشور با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه، رییس سازمان چای کشور، رییس سازمان جهاد کشاوزی استان گیلان، نمایندگان استان گیلان و دیگر مسئولان مربوطه برگزار شد.

وی افزود: گزارش هایی از وضعیت تولید، مصرف، نحوه توزیع ارز نیمایی، میزان واردات در سنوات گذشته، میزان و تخصص یارانه حمایتی دولتی به چایکاران و رانت هایی که در این حوزه وجود دارد، ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: در کمیسیون کشاورزی تأکید شد که امورات  مربوط به چای و چایکاران به سازمان چای کشور و تشکل ها واگذار شود تا واردات متناسب انجام شود.

نظری اظهار کرد: مسئولان میزان تولید چای در کشور را 30 تا 35 هزار تن و نیاز مصرف را 80 تا 100 تن اعلام کردند که با توجه به تولید 35 هزار تنی چای داخلی نباید واردات بیشتر از 65 هزار تن  در سال 1401 اتفاق می افتاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف گذاری وزارت جهاد کشاورزی برای تولید 50 هزار تن چای در سال

هدف گذاری وزارت جهاد کشاورزی برای تولید 50 هزار تن چای در سال