مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 18:552023-07-27اجتماعي

ایران غرق در اشک و ماتم شد/ طنین نوای «یا ابوالفضل» در سراسر کشور


استان های مختلف کشور با نوای «یا ابوالفضل العباس»در روز تاسوعای حسینی، عشق و ارادت خود را به سقای تشنه لب کربلا و سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

- استان های مختلف کشور با نوای یا ابوالفضل العباس در روز تاسوعای حسینی، عشق و ارادت خود را به سقای تشنه لب کربلا و سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

خبرگزاری مهر -گروه استان ها: همزمان با روز تاسوعای حسینی، مردم استان های مختلف ایران اسلامی و عاشقان اباعبدالله (ع) با حضور در خیابان ها، برای حضرت عباس (ع)، علمدار دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

عزاداران حسینی از زن و مرد، پیر و جوان و کودک از صبح روز پنجشنبه در روز تاسوعای حسینی با حضور در مجالس عزاداری در رثای سقای دشت کربلا، حضرت ابوالفضل العباس (ع) بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریخته و عشق و ارادت خود را به سقای دشت کربلا نشان می دهند.

برگزاری مراسم تاسوعا در استان های مختلف کشور آیین های عاشورایی آذربایجان شرقی در اکثر منطقه های آذربایجان شرقی از روز نخست محرم تا روز تاسوعا و عاشورا، مردم با حضور در خیابان ها و مساجد به سوگواری می پردازند.

مردم در دهه اول محرم در آذربایجان شرقی آیین های خاصی برای عزاداری دارند.

شاه حسین گویان نوعی مراسم مذهبی است که در ایام ماه محرم در بیش تر نقاط آذربایجان شرقی و به طور گسترده در تبریز برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران غرق در اشک و ماتم شد/ طنین نوای «یا ابوالفضل» در سراسر کشور

ایران غرق در اشک و ماتم شد/ طنین نوای «یا ابوالفضل» در سراسر کشور