مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 12:502023-08-20پزشكي

توصیه های تغذیه ای برای پیاده روی اربعین


معاون فنی مدیریت نظارت بر مواد خوراکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توصیه هایی تغذیه ای برای تامین سلامت زوار اربعین ارائه داد.

- ایسنا/کرمانشاه معاون فنی مدیریت نظارت بر مواد خوراکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توصیه هایی تغذیه ای برای تامین سلامت زوار اربعین ارائه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سمیه سلیمانی مهر با بیان اینکه پیاده ‏روی طولانی ‎مدت در اربعین و کالری سوزاندن در مسیر طولانی اربعین باعث می شود، افراد تمایل بیشتری برای مصرف غذا و میوه داشته باشند، اظهار داشت: افراد باید توجه داشته باشند در مسیر پیاده ‎روی اربعین دقت بیشتری در خصوص تغذیه خود به خرج دهند.

وی به زوار اربعین توصیه کرد، از مصرف غذایی که نمی دانند از چه موادی در آن استفاده شده پرهیز کنند، زیرا ممکن است به یکی از مواد غذایی آن حساسیت داشته باشند.

سلیمانی مهر در ادامه با بیان اینکه بزرگ ترین دغدغه مراسم اربعین امسال گرمازدگی زائران است، افزود: بنابراین خوردن نوشیدنی هایی مانند شربت سکنجبین و خاکشیر، شربت آب لیمو، شربت آلبالو، شربت بیدمشک، گلاب، تخم شربتی و تخم خرفه در صورتی که فرد دیابت نداشته باشد، می تواند از گرمازدگی جلوگیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های تغذیه ای برای پیاده روی اربعین

توصیه های تغذیه ای برای پیاده روی اربعین