مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 12:402023-08-21اقتصادي

الزام QR کد برای محصولات کشاورزی از ابتدای شهریور


رییس سازمان جهاد کشاورزی از شناسنامه دار شدن محصولات گلخانه ای خبر داد و گفت: تمام محصولات گلخانه ای از ابتدای شهریور باید دارای QR کد باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یکی از موضوعاتی که در حوزه محصولات گلخانه ای مطرح است باقیمانده سموم و آفت کش ها در این محصولات بوده و مردم در خرید محصولات گلخانه ای حساسیت بیشتری دارند.

جبرییل برادری، رییس سازمان جهاد کشاورزی درباره سلامت محصولات گلخانه ای به مهر گفت: سامانه ای در حوزه تولیدات گیاهی راه اندازی شده که به پایش عوامل خسارت های گیاهی می پردازد؛ علاوه بر اینکه سالانه چندین هزار تن محصولات گلخانه ای به بازارهای جهانی صادر می شود.

وی افزود: امسال تا پایان خرداد 11 هزار تن محصولات گلخانه ای به کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه و کشورهای اروپایی صادر شده است بنابراین پروتکل های کشورهای هدف که بسیار سختگیرانه در حوزه باقیمانده آفت کش ها و سموم و نیز سازگاری زیست محیطی آنها است با جدیت دنبال می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه سموم بیولوژی استفاده می شود؛ بنابراین محصولات تولید شده در گلخانه ها مشکلات سموم رفع شده و حجم صادرات از سلامت محصولات حکایت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزام QR کد برای محصولات کشاورزی از ابتدای شهریور

الزام QR کد برای محصولات کشاورزی از ابتدای شهریور