مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 15:152023-08-02اقتصادي

حذف ارز ترجیحی اقدام مناسبی بود/ ارز باید تک نرخی شود


در آستانه سالروز تنفیذ حکم رییس جمهوری، یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است که حذف ارز ترجیحی یکی از اقدامات مناسب دولت بود که در سال گذشته انجام شد اما دستگاه های متولی مانند بانک مرکزی باید به این سمت و سو باشند که از چند نرخی بودن ارز به سمت تک نرخی حرکت کنند.

- در آستانه سالروز تنفیذ حکم رییس جمهوری، یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است که حذف ارز ترجیحی یکی از اقدامات مناسب دولت بود که در سال گذشته انجام شد اما دستگاه های متولی مانند بانک مرکزی باید به این سمت و سو باشند که از چند نرخی بودن ارز به سمت تک نرخی حرکت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 12 مرداد ماه سال 1400 سالروز تنفیذ حکم رییس جمهور بود که در این مراسم رهبر انقلاب به چندین نکته به عنوان گزاره های اصلی و در قالب توصیه به دولت سیزدهم اشاره کردند.

یکی از این توصیه ها جلوگیری از انحصارهای به وجود آمده و سوء استفاده از ارز ترجیحی و فعالیت های ناسالم سوداگرانه و قاچاق بود.

آرمان خالقی - کارشناس مسائل اقتصادی و عضو هیات مدیره و قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت ایران - درباره عملکرد دولت سیزدهم در این زمینه به ایسنا، گفت: از سال گذشته مساله حذف ارز ترجیحی به وجود آمد و بالاخره ارز 4200 تومانی حذف شد که اثرات خودش را در بازار نشان داد که اقدام مناسبی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ارز ترجیحی اقدام مناسبی بود/ ارز باید تک نرخی شود

حذف ارز ترجیحی اقدام مناسبی بود/ ارز باید تک نرخی شود