مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 15:152023-08-12سياسي

کتاب هایی برای درک بهتر از عاشورا و قیام امام حسین(ع)


مطالعه وشناخت از واقعه عاشورا و کربلا می تواند به ما در شناخت بهتر حقیقت کمک کند، کربلا قصه های ناگفته زیادی دارد که می توان با خواندن منابع مختلف به داستان های این سرزمین پر رمز و راز دست پیدا کرد.

- در مورد واقعه عاشورا کتاب های زیادی نوشته شده است که هرکدام از منظر و نگاهی متفاوت به آنچه در این سرزمین و قیام امام حسین(ع) رخ داده می پردازند.

تعدادی از کتاب هایی که در ادامه معرفی می شوند به شناخت بهتر قیام امام حسین(ع) کمک خواهند کرد.

تاریخ قیام و مقتل جامع سید الشهدا(ع) کتاب تاریخ قیام و مقتل جامع سید الشهدا(ع) توسط جمعی از تاریخ پژوهان و زیرنظر حجت السلام والمسلمین مهدی پیشوایی نوشته شده است و به بیان وقایع عاشورا می پردازد.

این کتاب به سوالات و شبهات موجود در مورد قیام امام حسین(ع) پاسخ می دهد که جلد اول آن در 4 بخش اصلی از جمله سیری درمقتل نویسی و تاریخ نگاری عاشورا از آغاز تا عصر حاضر، امام حسین(ع) و معاویه، نهضت عاشورا از آغاز تا ورود امام حسین(ع) به کربلا و امام حسین(ع) در کربلا می پردازد.

جلد دوم این کتاب نیز در 4 بخش به رشته تحریر درآمده است که مواردی چون حوادث پس از عاشورا، پیامدهای قیام عاشورا، مباحث پیرامونی نهضت عاشورا و شرح حال و زندگی نامه اصحاب امام حسین(ع) را شامل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب هایی برای درک بهتر از عاشورا و قیام امام حسین(ع)

کتاب هایی برای درک بهتر از عاشورا و قیام امام حسین(ع)