مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 11:052023-08-06اقتصادي

سایه تغییرات اقلیمی بر عرضه و تقاضای انرژی بادی و خورشیدی


در طول چند دهه گذشته، راه حل های انرژی پایدار که بر منابع تجدیدپذیر، به ویژه خورشید و باد تکیه دارند، به طور فزاینده پیشرفته و گسترده شده اند.

- ایسنا/خراسان رضوی در طول چند دهه گذشته، راه حل های انرژی پایدار که بر منابع تجدیدپذیر، به ویژه خورشید و باد تکیه دارند، به طور فزاینده پیشرفته و گسترده شده اند.

بسیاری از کشورهای جهان متعهد به کاهش شدید انتشار کربن در یک دهه آینده شده اند و این فناوری ها در دستیابی به این امر بسیار مهم خواهند بود.

به نقل از تک اکسپلور، برآوردهای آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد که تا سال 2050 فناوری های انرژی بادی و خورشیدی می توانند در تولید حدود 62 درصد از انرژی جهان نقش داشته باشند با این حال، نتایج مطالعات اخیر نشان داد که عرضه و تقاضای انرژی بادی و خورشیدی می تواند تحت تأثیر تغییرات آب وهوایی قرار گیرد.

از نظر عرضه، بیشتر راه حل های انرژی بادی و خورشیدی به شدت به آب وهوا وابسته هستند، بنابراین رویدادهای هواشناسی غیرمنتظره می توانند بر توانایی آنها برای تولید انرژی تأثیر منفی بگذارند.

از نظر تقاضا، گرم شدن کره زمین می تواند نیاز به تجهیزات خنک کننده را افزایش و نیاز به گرمایش را کاهش دهد و بیشینه های شدید دمایی (مانند امواج گرما یا هوای بسیار سرد) می تواند باعث افزایش ناگهانی تقاضای جهانی ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه تغییرات اقلیمی بر عرضه و تقاضای انرژی بادی و خورشیدی

سایه تغییرات اقلیمی بر عرضه و تقاضای انرژی بادی و خورشیدی