مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 14:502023-07-24سياسي

سوگواری باید آگاهی بخش هم باشد


حسین ظاهری که چند اجرا در برنامه «نوای عرشیان، مشق فرشیان» دارد، تاکید کرد که مجالس تعزیه و سوگواری های ماه محرم باید علاوه بر بهره معنوی مخاطبان، - حسین ظاهری که چند اجرا در برنامه نوای عرشیان، مشق فرشیان دارد، تاکید کرد که مجالس تعزیه و سوگواری های ماه محرم باید علاوه بر بهره معنوی مخاطبان، جنبه تذکر و آگاهی بخشی هم داشته باشد.

این هنرمند نقال که با چند مجلس نقالی در این ویژه برنامه حضور دارد، با تشریح روند برگزاری برنامه نوای عرشیان، مشق فرشیان به ایسنا گفت: در این ویژه برنامه تلاش کردیم نقل ها و مجالسی اجرا شوند که به عنوان نقل ها و نسخه های غریب خوانده می شوند و از شخصیت هایی صحبت کنیم که نام شان را کمتر شنیده ایم.

او با ارایه توضیحاتی درباره شخصیت های تاریخی که در نقالی هایش به آنان پرداخته، افزود: ضحاک ابن عبدالله کسی است که برای پیوستن به لشکر امام حسین (ع) شرطی می گذارد مبنی بر اینکه تا لحظه ای در کنار امام می ماند که به جز او یار دیگری هم در لشکر حضور داشته باشد.

او اسبی را پشت خیمه ها پنهان می کند و روز عاشورا بعد از شهادت همه یاران امام و جوانان بنی هاشم و در وضعیتی که به جز او هیچ یار دیگری کنار امام نبوده، شرط خود را یادآوری می کند و با وجود دیدن همه زخم های امام و شهادت یارانش، با همان اسبی که پنهان کرده بود، اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوگواری باید آگاهی بخش هم باشد

سوگواری باید آگاهی بخش هم باشد