مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 12:052023-07-29بين الملل

آمادگی انتقال تجارب روش نوین آبیاری به عراق


رییس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: شرکت های دانش بنیان همدان آمادگی انتقال تجارب روش های نوین آبیاری به کشور عراق را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، مجید کزازی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیرعامل سهامی عام آب و فاضلاب عراق با اشاره به ظرفیت های خوب همکاری ایران و عراق اظهار کرد: مسئولان و مردم ایران علاقمند به حضور شرکت ها و تولیدات ایرانی در عراق هستند چراکه فرهنگ و تاریخ مشترک با هم دارند.

وی افزود: ایران و عراق علاوه بر همسایگی خود در بسیاری از مشکلات از جمله کمبود منابع آبی و مشکلات در خصوص ریزگردها دارای موضوعات یکسانی با چالش هایی مواجه شده اند.

  رییس پارک علم و فناوری همدان خاطرنشان کرد: با کاهش سطح آب های زیرزمینی، فرسایش خاک ایجاد می شود که به همین منظور تکنولوژی می تواند در جهت رفع این مشکل کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه کشور ایران از تکنولوژی روش های نوین آبیاری در بخش کشاورزی استفاده کرده است، تصریح کرد: پارک علم و فناوری همدان دارای شرکت هایی با پتانسیل بالا در زمینه الگوی کشت محصولات کشاورزی و زه کشی و سیستم آبیاری تحت فشار است که می تواند کشور عراق را در این زمینه یاری دهد.

کزازی با بیان اینکه 293 واحد فناور و 40 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری همدان مستقر هستند اظهار کرد: پارک علم و فناور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی انتقال تجارب روش نوین آبیاری به عراق

آمادگی انتقال تجارب روش نوین آبیاری به عراق