مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 15:252023-08-19سياسي

روحانیت هیچ گاه منافع مردم و نظام را مورد معامله قرار نمی دهد


جامعه روحانیت هیچ گاه منافع مردم و نظام اسلامی را مورد معامله قرار نمی دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی ظهر امروز در یادواره 115 شهید روحانی استان همدان اظهار کرد: امسال ویژگی های منحصر به فردی در رویداد فرهنگی کنگره شهدا شاهد بودیم که خدمت در محرومیت زدایی و تلاش در راستای ارائه خدمات اجتماعی یکی از آن هاست.

وی به نقش مهم روحانیت در جامعه اشاره کرد و افزود: بعد از غیبت صغری، دفاع از منطق و عقلانیت تشیع بر عهده روحانیت بود که این قشر با زحمات شبانه روزی از معارف گرانقدر عالم تشیع نگهداری کردند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در قرن هفتم که کشور مورد هجمه بود روحانیت با تلاش بسیار مقابل انحرافات ایستاد گفت: در دوران مشروطیت نیز، افرادی که جان خود را فدا کردند تا انحرافی در معارف بلند علوی شکل نگیرد، روحانیت بودند.

وی افزود: در اوایل نهضت امام خمینی(ره) هم جامعه روحانیت احساس کردند انحرافاتی توسط بدخواهان دین مبین اسلام در حال شکل گیری است، بر همین مبنا گاهی با تبلیغ و گاهی با فریاد، در صف اول مجاهدت بودند تا شیعه سربلند بماند.

شعبانی با بیان اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس نیز حضور چشمگیری داشت، تصریح کرد: استان همدان بیش از یکصد شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده که مایه افتخار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روحانیت هیچ گاه منافع مردم و نظام را مورد معامله قرار نمی دهد

روحانیت هیچ گاه منافع مردم و نظام را مورد معامله قرار نمی دهد