مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 10:052023-08-10سياسي

شهید مطهری: حضرت زینب(س) نمونه عالی حماسه و شجاعت است


از نظر قوّت و قدرت قلب و حماسه داشتن روح و نترسیدن از کشته شدن، حضرت زینب(س) یک نمونه بسیار عالی اسلامی است و در تاریخ اسلام داستان او به عنوان یک نمونه کامل همیشه نقل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، تفسیر و تحلیل حماسی از حضرت زینب (س) امری است که در دهه های اخیر توسط برخی از پژوهشگران دینی نظیر دکتر شریعتی و شهید مطهری صورت گرفت.

تا پیش از این ها آنچه بیش از همه مطرح بود رنج ها و دردهای زینب کبری است، اما گاهی باید به حماسه سازی این بانوی گرامی هم التفات داشت.

در ادامه سخنان مرحوم شهید مرتضی مطهری را درباره حماسه زینبی با اتکا به آثار مختلف می خوانید.

  شجاعت زینبی در برابر خلیفه اموی اگر برای زن جبن به معنای یک خوی و خلق اخلاقی، خوب بود، حضرت زینب(س) می بایست از همه زن های دیگر ترسوتر و بی شخصیت تر باشد و به اصطلاح معروف سرش از لاک خودش بیرون نیاید.

مگر دم دروازه کوفه کسی زینب را مجبور کرده بود که بیاید سخنرانی بکند؟ مگر سخنرانی قابل اجبار است؟! یا در مجلس ابن زیاد مگر کسی زینب را مجبور کرده بود که آنچنان در مقابل ابن زیاد بایستد و حتی به او ناسزا بگوید که واقعاً خطر کشته شدن خودش و کسانش وجود داشت؟!  بالاتر از این، در مجلس یزید است با آن طنطنه و دبدبه که خیلی با مجلس ابن زیاد فرق می کرد، چون اولا ابن زیاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهید مطهری: حضرت زینب(س) نمونه عالی حماسه و شجاعت است

شهید مطهری: حضرت زینب(س) نمونه عالی حماسه و شجاعت است