مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 15:552023-08-05اقتصادي

دلیل اصرار نوبخت برای طرح ادعاهای دروغ چیست؟


در حالی رییس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل مدعی فروش اوراق در دولت سیزدهم معادل کل دولت قبل شده است که گزارش های ماهانه مرکز مدیریت بدهی های عمومی و روابط مالی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مدتی پیش محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در دولت تدبیر و امید که از سال 92 تا 1400 ریاست این نهاد مهم را برعهده داشت، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته بود با انتشار 311 هزار و 500 میلیارد تومان، دولت سیزدهم در کمتر از دو سال بیش از 8 سال فعالیت دولت های یازدهم و دوازدهم، انواع اوراق مالی منتشر کرد.

در گام اول برای روشن شدن صحت ادعای نوبخت، کافی ست گزارش های رسمی مرکز مدیریت بدهی های عمومی و روابط مالی دولت بررسی کنیم.

طبق گزارش های رسمی این نهاد، از سال 1394 تا پایان سال 1401 بالغ بر 834 هزار و 309 میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر شده که از این میزان، 534 هزار و 309 میلیارد تومان آن از در دوران دولت روحانی و در زمان ریاست محمد باقر نوبخت بر سازمان برنامه و بودجه بوده است.

بنابراین کل اوراق فروخته شده در دولت سیزدهم معادل 59.

5 درصد (300 هزار میلیارد تومان) از کل اوراق منتشر شده در دولت قبل، اوراق منتشر کرده است و به عبارت دیگر دولت سیزدهم 234 هزار میلیارد تومان کمتر از دولت قبل اوراق منتشر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل اصرار نوبخت برای طرح ادعاهای دروغ چیست؟

دلیل اصرار نوبخت برای طرح ادعاهای دروغ چیست؟