مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 22:252023-08-19بين الملل

کارشناس مصری: 40 درصد سلاح ما از روسیه وارد می شود


یک کارشناس نظامی مصری با اشاره به همکاریهای بی سابقه قاهره و مسکو، خبر داد که د رحال حاضر، حدود 30 تا 40 درصد از سلاح مصر از روسیه وارد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرلشکر حمدی لبیب نائب رییس مؤسسه مطالعاتی و تحقیقاتی الحوار مصر امروز شنبه گفت که روابط این کشور با روسیه در دوران ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی به حدی رسیده است که هیچ کس فکر آن را هم نمی کرد.

لبیب درباره برگزاری کنفرانس مصر و روسیه؛ 80 سال شراکت راهبردی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: این کنفرانش نشانگر شفافیت و میزان همکاری روسیه و مصر در همه زمینه ها از جمله اقتصادی، دیپلماسی، هنری، ورزشی یا نظامی است.

این همکاری، نخستین بار در معاهده شراکت که در سال 1943 امضا شد، خود را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، حدود 30 تا 40 درصد از سلاح مصر از روسیه وارد می شود، خاطر نشان کرد: در سالهای 2014، 2017 و 2019، سه توافقنامه برای تجهیز تسلحاتی نیروهای زمینی، هوایی مصر امضا شد.

این کارشناس مصری با بیان اینکه جهان امروز به دنبال چندقطبی است، نه تک قطبی، ادامه داد: برای اینکه صلح واقعی برقرار شود، باید مشکلات به صورت مسالمت آمیز حل شود، نه با استفاده از برخی اهرمهای پنهان که به منظور اجرای تمایلات کشورهای خاص صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس مصری: 40 درصد سلاح ما از روسیه وارد می شود

کارشناس مصری: 40 درصد سلاح ما از روسیه وارد می شود