مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 12:502023-08-05اقتصادي

خشکسالی در حال نابودی تاغ زارها است/ هراس دامداران از فرونشست های زمین


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد گفت: کاهش سفره های زیرزمینی، نبود بارندگی و افزایش شدید دما موجب از بین رفتن تاغزارها شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد گفت: کاهش سفره های زیرزمینی، نبود بارندگی و افزایش شدید دما موجب از بین رفتن تاغزارها شده است.

حمید ترابی در گفت و گویی با بیان اینکه خشکسالی های بی سابقه و برداشت های بی رویه از منابع آبی تأثیر خودش را بر روی تاغ زارها گذاشته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد خشک شدن تاغزارها هستیم و روز به روز تعدادشان افزایش پیدا می کند.

وی همچنین از فرونشست زمین به دلیل برداشت بی رویه منابع آبی خبر داد و عنوان کرد: وضعیت به گونه ای شده که نه تنها مسیرهای عبوری برای رفتن به سمت تاغزارها دچار نشست شده و عملاً راه های ارتباطی قطع شده است، بلکه دامداران هم برای بردن دام به داخل تاغزارها هراس دارند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد با بیان اینکه بعضاً گزارش هایی از افتادن دام به داخل درز شکاف ها داریم، افزود: اگر ما به سمت بیابان زدایی نرویم بیابان ها به سمت ما خواهند آمد، باید بر روی پوشش گیاهی اطراف روستاها بیش از گذشته کار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی در حال نابودی تاغ زارها است/ هراس دامداران از فرونشست های زمین

خشکسالی در حال نابودی تاغ زارها است/ هراس دامداران از فرونشست های زمین