مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 10:202023-07-31اقتصادي

مازندران نیازمند هاب بزرگ تجاری و کریدور سبز گمرکی


ایجاد هاب بزرگ تجاری و ضرورت تغییر مسیر واردات نهاده های دامی از جنوب به شمال پاشیه آشیل مازندران برای تقویت ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر به شمار می رود.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: قرعه سفر و اعزام اولین هیئت تجاری و اقتصادی مازندران در دولت کنونی به کشورهای خارجی و همسایه به نام روسیه ثبت شد تا دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم در کرانه دریای خزر رنگ عملیاتی به خود گیرد.

با توجه به شرایط پیش روی کشور روسیه در مواجهه با تحریم ها، این کشور تغییر رویکرد به سوی اوراسیا داشته و همکاری با کشورهایی همچون چین، هند، ایران، ترکیه و همسایگان آسیای مرکزی را در اولویت قرار داده که آمار مبادلات تجاری این کشورها با روسیه در ماه های اخیر خود گویای شرایط جدید است.

در این شرایط جمهوری اسلامی ایران برای روسیه جایگاه ویژه ای دارد و تنها کشوری است که در شدت تحریم دست کمی از روسیه ندارد و علاوه برنداشتن هیچ مانع سیاسی و بوروکراتیک برای همکاری اقتصادی با روسیه، تولیدات فراوانی دارد که روس ها از آنها استقبال می کنند.

در سال های اخیر تعداد زیادی اسناد همکاری میان ایران و روسیه برای تسهیل فعالیت تجاری امضا شده که بارزترین آن همکاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا بود که از سال 1397 آغاز شد تا تجار ایرانی بتوانند کالاهای مشخصی را با تعرفه ترجیح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران نیازمند هاب بزرگ تجاری و کریدور سبز گمرکی

مازندران نیازمند هاب بزرگ تجاری و کریدور سبز گمرکی