مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 23:402023-07-23سياسي

بشنوید/ صدای «زینب زینب» که افلاک را به لرزه در آورد!


سلیم موذن زاده اردبیلی با صوت روحانی خود، حنجره اش را تقدیم اهل بیت(ع) کرد و امروز بعد از گذشت 6 سال از درگذشتش که همزمان با آخرین روزهای ماه صفر بود، - سلیم موذن زاده اردبیلی با صوت روحانی خود، حنجره اش را تقدیم اهل بیت(ع) کرد و امروز بعد از گذشت 6 سال از درگذشتش که همزمان با آخرین روزهای ماه صفر بود، هنوز هم صدای زینب زینبش جزو سوزناک ترین نواهای عاشورایی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سلیم موذن زاده اردبیلی همان نوحه خوانی است که نوحه ماندگار او در وصف حضرت زینب(س) شهرت فراوانی دارد و امروز با گذشت 6 سال از درگذشت او همچنان جایش در مراسم سوگواری امام حسین (ع) خالی است.

سلیم موذن زاده اردبیلی همان کسی است که پدرش، شیخ عبدالکریم مؤذن زاده اردبیلی نخستین مؤذن رادیوی ایران بود و اذان برادرش یعنی رحیم موذن زاده در دستگاه بیات تُرک چنان بی مانند است که در فهرست آثار معنوی ایران به ثبت رسید؛ البته که شیوه مداحی، نوحه خوانی، مولودی خوانی و مناجات خوانی خود او نیز در راستای ادای دینی به صدای آسمانی و تعلیمات و خدماتش به ثبت ملی رسید؛ چرا که هر چه نباشد اصول مداحی از عصر صفوی تا دوره معاصر را حفظ کرده است.

گفته می شود، سلیم موذن زاده اردبیلی به طور متوسط روزانه 5 ساعت از عمرش را صرف مداحی کرده بود و بیش از دو هزار عنوان نوار کاست مربوط به برنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بشنوید/ صدای «زینب زینب» که افلاک را به لرزه در آورد!

بشنوید/ صدای «زینب زینب» که افلاک را به لرزه در آورد!