مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 12:202023-08-22بين الملل

یک سوم زمین در تیر رس چین قرار گرفت


چین با پرتاب نخستین «ماهواره رادار دیافراگم مصنوعی با مدار زمین آهنگ»(SAR) به فضا به چشم اندازی دائمی از حدود یک سوم سطح زمین دست یافته است.

- چین با پرتاب نخستین ماهواره رادار دیافراگم مصنوعی با مدار زمین آهنگ (SAR) به فضا به چشم اندازی دائمی از حدود یک سوم سطح زمین دست یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل ازساوث چاینا مورنینگ پست، طبق اطلاعات سازمان علوم و فناوری هوافضای چین(CASC)، ماهواره Lusi Tance4 همراه یک موشک لانگ مارچ 3b روز یکشنبه به مدار زمین پرتاب شد.

پیش بینی می شود این ماهواره به ارتفاع بسیار بالایی یعنی حدود 36 هزار کیلومتری زمین برود و به طور مداوم منطقه آسیا-اقیانوسیه را با وضوح 20 متر رصد کند.

CASCاعلام کرد ماهواره Ludi Tance در تمام مدت روز و شرایط آب و هوایی چین و حوزه های اطراف آن فعال می ماند تا هرگونه زلزله را رصد کند و قابلیت پیشگیری از بلایای طبیعی و عملیات نجات و امداد را بهبود بخشد.

همچنین از این ماهواره برای پاسخ به کاربردهای مورد نیاز بخش هایی مانند اقیانوس شناسی، وضعیت آب وهوا، کشاورزی، جنگلداری و غیره استفاده می شود.

برخلاف ماهواره حسگر از راه دور که در طول موج نور مادون سرخ نزدیک فعالیت می کنند، ماهواره های SAR از امواج مایکروویو برای ارسال سیگنال جهت خلق تصویر استفاده می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سوم زمین در تیر رس چین قرار گرفت

یک سوم زمین در تیر رس چین قرار گرفت