مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 16:152023-08-04سياسي

مطالعه تطبیقی میان مشروطه و انقلاب اسلامی انجام شود


امام جمعه بخش مرکزی یزد با تاکید بر اینکه مبادا انقلاب اسلامی نیز همانند انقلاب مشروطه دچار انحراف شود، بر لزوم انجام مطالعه تطبیقی میان مشروطه و انقلاب اسلامی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به 14 مردادماه سالگرد صدور فرمان مشروطیت، از این رویداد به عنوان یک حادثه استثنایی و تاریخی و درس آموز یاد کرد و اظهار داشت: همه باید پیوسته نسبت به این رویداد تاریخی، نکته سنجی و عبرت آموزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مشروطیت با وجود اینکه یک نهضت اسلامی بود، انحراف پیش آمد و با وجود جلوداری علما، بازهم عواملی باعث شدند این جریان به نتیجه نرسد و به استبداد کبیر و روی کار آمدن رضا خان تبدیل شود که این جریان نکات قابل توجهی دارد از جمله دشمن شناسی و رد پای نفوذی ها، اتحاد و یکپارچگی، لزوم اعتماد به علمای راستین دین و شعائر دینی که از اینرو باید مطالعه تطبیقی میان مشروطه و انقلاب اسلامی شکل بگیرد که مبادا مقوله ای از جنس انحراف مشروطه در انقلاب اسلامی نیز رخ بدهد.

مدرسی همچنین با اشاره به 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، از تلاش های مؤثر خبرنگاران و فعالان رسانه در عرصه های مختلف قدردانی و بر لزوم حمایت از این قشر اثرگذار و فرهیخته از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعه تطبیقی میان مشروطه و انقلاب اسلامی انجام شود

مطالعه تطبیقی میان مشروطه و انقلاب اسلامی انجام شود