مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 09:302023-07-29اقتصادي

افزایش تولید گندم در 144 هزار هکتار از دیمزارهای فارس


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افزایش پنج برابری تولید گندم در دیم زارهای این استان خبر داد و گفت: در استان فارس 283 هزار هکتار گندم آبی و 144 هزار هکتار گندم دیم داشتیم که از این اراضی یک میلیون 300 هزار تن گندم تولید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمید دبیری اظهار کرد: میانگین عملکرد مزارع دیم این استان در سال گذشته 300 کیلو گرم به ازای هر یک هکتار بود، امسال به 1500 کیلوگرم در هکتار رسیدیم که معادل با پنج برابر سال گذشته است.

   این مقام مسئول با اذعان به اینکه میانگین عملکرد ما در گندم آبی چهار و نیم تن در هکتار بود که نسبت به سال گذشته یک تن اضافه شده و این رقم بسیار مناسب است، بیان کرد: از مقادیر مذکور 950 هزار تن خرید تضمینی انجام شده است که در مجموع  100 درصد افزایش خرید گندم نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم که یک عملکرد مطلوب برای استان است.

  به گفته وی؛ استان فارس مقام اول را در تولید بذر کشور با حدود  60 هزار تن دارد که این مقدار تولید بذر در خرید محاسبه نمی شود همچنین گندمی که کشاورز برای خود مصرفی بذر استفاده می کند  نیز در خرید محاسبه نمی شود در نتیجه تولید ما بیشتر از خرید تضمینی گندم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید گندم در 144 هزار هکتار از دیمزارهای فارس

افزایش تولید گندم در 144 هزار هکتار از دیمزارهای فارس