مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 09:302023-07-27بين الملل

جهان با اهانت کنندگان به مقدسات چگونه برخورد می کند؟


هتک حرمت قرآن کریم و توهین به اعتقادات بیش از قریب به 2 میلیارد مسلمان جهان در سوئد، دانمارک و هلند، موجی اعتراضی در میان کشورهای اسلامی به راه انداخته است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: در روزهای اخیر از هر گوشه وکنار جهان اسلام فریاد اعتراض به غرب به خاطر حمایت آنها از بی احترامی و توهین به مقدسات مسلمانان به گوش می رسد؛ صدای رسایی که توهین مکرر به مقدسات خود زیر عنوان شعار آزادی بیان غربی را به چالش می کشد.

برخلاف اعتراض های مسلمانان به قرآن سوزی در سال های گذشته اما گویی امروزه موج محکومیت بیش از هر زمانی جدی به نظر می رسد.

در این روزها واکنش ها به قرآن سوزی در جهان اسلام به صورت یکپارچه در دو سطح عمومی و رسمی-دیپلماتیک صورت گرفته است که برخی از این اقدامات عبارتند از: برگزاری تجمعات اعتراضی در کشورهای مسلمان، تعطیلی سفارت سوئد در عراق، احضار سفیر سوئد در کشورهای ایران، عربستان، قطر و امارات، تحریم کالاهای سوئدی، فشار مردم مسلمان بر دولت های خود برای قطع روابط با سوئد و غیره.

8 مورد قرآن سوزی در 6 ماه اخیر تازه ترین مورد از بی احترامی به مقدسات مسلمانان در اروپا به روز دوشنبه دوم مرداد برمی گردد که خبرگزاری الجزیره از به آتش کشیدن قرآن مقابل سفارت عراق در دانمارک توسط دو فرد تندرو خبر داد و نوشت که آنها عضو گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهان با اهانت کنندگان به مقدسات چگونه برخورد می کند؟

جهان با اهانت کنندگان به مقدسات چگونه برخورد می کند؟