مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 17:012023-07-25سياسي

تکیه ای درکرمانشاه، که بوی حسین(ع) می دهد


خبرگزاری فارس-کرمانشاه؛ بهنام بسامی: با فرارسیدن محرم الحرام بار دیگر هیأت ها و دسته جات عزاداری در جای جای کشور رخ نمایان کرده اند، هیئاتی که نقش بی بدیلی در قوام  تشیع داشته و  و همواره فرهنگ ساز بوده و در تحولات سیاسی و اجتماعی اثرگذار.

هیأت هایی که محل اجتماع عزاداران حسینی و  نشر افکار و مرام اهل بیت(ع) بوده اند و از جایگاه و حرمت ویژه ای در نزد مردم برخودارند.

استان کرمانشاه از دیرباز محل ابراز عشق و ارادت خالصانه به اهل بیت (ع)  بوده است، این استان با امام حسین (ع) پیوند دیرینه دارد؛ چراکه دروازه کربلاست.

مردم کرمانشاه قرن ها میزبان زوار اباعبدالله الحسین (ع) بوده و خاک پای آنان را سرمه چشم کرده و قدوم آنان را بر سر می نهادند؛ محبت حسین(ع) در بند بند وجود مردمان این دیار ریشه دوانده.

از برخی دوستان سراغ کسی را می گیرم که درباره سابقه عزاداری در کرمانشاه و هیئات و تکایای آن اطلاعات مکفی داشته باشد، آقای محمدجمال حسین زاده را معرفی می کنند،  به دیدار او در محل کارش در دادگستری کرمانشاه رفتم.

حسین زاده بیان شیوایی دارد و بر تاریخ کرمانشاه مسلط است.

بخش اعظم این گزارش حاصل هم صحبتی با اوست.

  به برکت گذر صدها ساله مشتاقان شاه کربلا از کرمانشاه و قدوم متبرک آنان  و به تبع آن، آشنایی با  فرهنگ و شیوه عزاداری نقاط مختلف کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکیه ای درکرمانشاه، که بوی حسین(ع) می دهد

تکیه ای درکرمانشاه، که بوی حسین(ع) می دهد