مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 13:402023-08-12بين الملل

مقام صهیونیست: آمریکا برای رقابت با چین به توافق ریاض و تل آویو نیاز دارد


یک مقام صهیونیستی گفت که آمریکا از منظر راهبردی به توافق سازش میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نیاز دارد و برای آن تلاش می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه ها و محافل سیاسی این روزها از رایزنی مقامات سعودی و آمریکایی در ارتباط با عادی سازی روابط ریاض و تل آویو سخن می گویند؛ رایزنی هایی که با اصرار سعودی ها بر شروط خود وضعیت پیچیده ای به خود گرفته است؛ شروطی که صهیونیست ها حاضر به پذیرش آن نیستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه عرب48، در این میان یک مقام اسراییلی گفته، توافق با عربستان سعودی بخوبی در راستای منافع آمریکاست و واشنگتن تلاش ها و اقدامات گسترده ای در این راستا انجام می دهد و چنین توافقی میان اسراییل و عربستان سعودی برای آمریکا بسیار مهم است، به خصوص در حوزه رقابت با چین و سیطره بر مناطق وسیعی در غرب آسیا حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها متوجه شده اند که نمی توانند منطقه را رها کنند ، افزود: آمریکایی ها به اسراییل لطفی نمی کنند.

این اسراییل است که در صورت توافق با عربستان سعودی به آمریکا لطف می کند .

به گفته این مسئول اسراییلی، تل آویو اصرار دارد که توافق با عربستان سعودی به موافقت مجلس سنای آمریکا برسد و برای رأی سنا، موافقت دو سوم اعضای آن (67 عضو) لازم است و این یعنی اینکه دموکرات ها بین 17 تا 20 س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام صهیونیست: آمریکا برای رقابت با چین به توافق ریاض و تل آویو نیاز دارد

مقام صهیونیست: آمریکا برای رقابت با چین به توافق ریاض و تل آویو نیاز دارد