مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 16:352023-08-17فرهنگي

خروج سینما پیروزی کرمانشاه از دو دهه بلاتکلیفی


دهه 80 بود که سینما پیروزی به عنوان یکی از قدیمی ترین سینماهای کرمانشاه به دلیل رکود و فرسودگی تعطیل شد و بعدها هم زلزله بزرگ سال 1396 صدماتی جدی به سازه آن وارد کرد.

- ایسنا/کرمانشاه دهه 80 بود که سینما پیروزی به عنوان یکی از قدیمی ترین سینماهای کرمانشاه به دلیل رکود و فرسودگی تعطیل شد و بعدها هم زلزله بزرگ سال 1396 صدماتی جدی به سازه آن وارد کرد.

پس از این زلزله، خطر ریزش این سازه قدیمی و احتمال وارد کردن صدمه به ساختمان های مجاور و رهگذران، مسئولین وقت حوزه هنری کرمانشاه را برآن داشت تا این بنای متروکه را کاملا تخریب کنند و یک پردیس جدید سینمایی را به جای آن بسازند.

طی چندسال اخیر وعده های زیادی برای ساخت این پردیس سینمایی در زمین خالی این سینما داده شد، اما عملا اتفاقی نمی افتاد، تا اینکه امروز(26 مرداد) مسئولین حوزه هنری استان به همراه چند سرمایه گذار بخش خصوصی پشت یک میز نشستند تا تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی تجاری پیروزی را با برآورد سرمایه گذاری 100 میلیارد تومان در حضور خبرنگاران به امضا برسانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا در ابتدای این مراسم، افشین آزادی رییس حوزه هنری استان کرمانشاه با ارائه گزارشی از تاریخچه فرهنگ و سینما در کرمانشاه، اظهار کرد: کرمانشاه از گذشته های دور تاکنون به دلیل موقعیت جغرافیایی خود یکی از گذرگاه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج سینما پیروزی کرمانشاه از دو دهه بلاتکلیفی

خروج سینما پیروزی کرمانشاه از دو دهه بلاتکلیفی