مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 13:002023-08-16دانش

اعلام نتایج نهایی کنکور در نیمه دوم مهر/آغاز سال تحصیلی ورودی های جدید از 15 مهر


رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 تا نیمه دوم مهر ماه خبر داد و گفت: سال تحصیلی ورودی های جدید دانشگاه ها از 15 مهر به بعد آغاز خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در نشست خبری اعلام جزییات نتایج کنکور 1402 که امروز در سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، آزمون امسال را یکی از سنگین ترین و پیچیده ترین آزمون ها توصیف کرد و گفت: بر اساس قانون تغییرات کنکور باید تا قبل از شهریور ماه به اطلاع سازمان سنجش برسد و سازمان سنجش نیز آخر شهریور ماه هر سال موظف است که این تغییرات را به داوطلبان اطلاع رسانی کند.

شهریور ماه سال گذشته نیز ما مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات کنکور از سال 1402 را اطلاع رسانی کردیم و این آزمون در دو نوبت یعنی نوبت اول دی ماه و نوبت دوم در تیر برگزار شد و فرآیند ارزیابی تا امروز ادامه دارد و امروز بخشی از نتایج آزمون را که رتبه های برتر کنکور هستند، اعلام کردیم و کارنامه نهایی جمعه 27 مرداد منتشر می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: نتایج آزمون 1402 با 40 درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی اعلام می شود و نمرات سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش که البته تعامل خوبی با سازمان سنجش وجود داشت و ما 10 جلسه کارشناسی با این وزارتخانه داشتیم، در اختیار ما قرار گرفت و حتی به دلیل اعمال کنترل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام نتایج نهایی کنکور در نیمه دوم مهر/آغاز سال تحصیلی ورودی های جدید از 15 مهر

اعلام نتایج نهایی کنکور در نیمه دوم مهر/آغاز سال تحصیلی ورودی های جدید از 15 مهر