مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 10:452023-08-01فرهنگي

ثبت جهانی هورامان برگی بر تقویم افتخارات کردستان است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان برگی بر تقویم افتخارات و دستاوردهای کردستان و غرب کشور است.

- ایسنا/کردستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان برگی بر تقویم افتخارات و دستاوردهای کردستان و غرب کشور است.

منصور مهرزاد در گفت وگو با خبرنگاران بە مناسبت دومین سالگرد ثبت جهانی هورامان اظهار کرد: ثبت آثار و محوطه ها در سازمان علمی، فرهنگی وآموزشی ملل متحد (یونسکو) به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی جهان، شناخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: این سازمان در سراسر جهان با توجه به ارزش های تاریخی، فرهنگی و طبیعی آثار متعددی را به عنوان میراث جهانی ثبت می کند.

وی ضمن تقدیر از همه دست اندرکارانی که به نحوی در ثبت این اثر همکاری داشتند، عنوان کرد: ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان در یونسکو که نتیجه یک همت جمعی بود، در واقع به معنای تأیید و تجلیل از ارزش های فرهنگی، تاریخی و طبیعی و حفظ این میراث گران بها برای نسل های آینده است.

مهرزاد افزود: ثبت این منطقه جهانی نه تنها یک اتفاق کم نظیر برای کشور ما بود بلکه یک موهبت خدادادی برای شناساندن هورامان به جهانیان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی هورامان برگی بر تقویم افتخارات کردستان است

ثبت جهانی هورامان برگی بر تقویم افتخارات کردستان است