مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 11:452023-07-30سياسي

از ریشه باستانی حیران و عنبران محله تا اثر جغرافیا بر نام لله کام و کپورچال


سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان گیلان و مجری طرح پژوهشی وجه تسمیه آبادی های استان گیلان گفت: برخی آبادی ها و روستاها ریشه باستانی دارند که از آن جمله عنبران محله و حیران که در اصل هئران است می شود نام برد؛ - ایسنا/گیلان سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان گیلان و مجری طرح پژوهشی "وجه تسمیه آبادی های استان گیلان" گفت: برخی آبادی ها و روستاها ریشه باستانی دارند که از آن جمله عنبران محله و حیران که در اصل "هئران" است می شود نام برد؛ لله کام و کپورچال دو روستایی که بر اساس ویژگی جغرافیایی منطقه نام گذاری شده اند.

محمدعلی رحیمی پور شیخانی نژاد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: روستا را می توان پس از خانواده بنیادی ترین واحد اجتماعی انسان دانست که خاطره مشترک قرن ها و نسل های آدمیان هم سرنوشت را گرچه در محدوده ای کوچک از جغرافیا اما در عرصه هایی وسیع از آداب و سنن و فرهنگ رقم زده است.

وی افزود: شاید اغراق نباشد اگر نام هر روستا را چکیده، عصاره و نماد این خاطره مشترک بدانیم؛ خاطره ای که همزاد روستاست و همراه آن در سیر تاریخ حیات روستا تغییر می یابد.

تغییری که گاه در حد یک آوا، اندک و ناشی از تغییرات تدریجی فرهنگ ساکنان درون و پیرامون روستاست و گاه شدید و وسیع و حتی بنیان کن، ناشی از تغییرات سیاسی و اجتماعی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ریشه باستانی حیران و عنبران محله تا اثر جغرافیا بر نام لله کام و کپورچال

از ریشه باستانی حیران و عنبران محله تا اثر جغرافیا بر نام لله کام و کپورچال