مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 14:402023-08-19سياسي

آیا به دلیل زلزله امروز دماوند،در تهران باید نماز آیات خواند؟


آیا در زلزله هایی که یا به قدری کم قدرت است که احساس نمی شود و یا اینکه در شهر همجوار رخ داده و احساس شده است، نماز آیات واجب است یا نه؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه بزرگی 3.

9 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین حوالی دماوند در استان تهران را لرزاند.

سوالی که در این خصوص برای مؤمنین ایجاد می شود این است که آیا در این زلزله ها که یا به قدری کم قدرت است که احساس نمی شود و یا اینکه در شهر همجوار رخ داده و احساس شده است، نماز آیات واجب است یا نه؟ آیت الله خامنه ای آیت الله خامنه ای در خصوص علت وجوب نماز آیات و احساس نشدن زلزله در پاسخ به استفتاء گفته اند: س 711: نماز آیات چیست و علت شرعی وجوب آن کدام است؟ ج: نماز آیات دو رکعت است که هر رکعت آن پنج رکوع و دو سجده دارد و اسباب شرعی وجوب آن عبارت است از: کسوف خورشید و خسوف ماه، اگر چه مقدار کمی از آن ها گرفته شود؛ زلزله و هر حادثه غیرعادی که باعث ترس بیشتر مردم شود مانند بادهای سیاه یا سرخ و یا زرد که غیرعادی باشند؛ تاریکی شدید، فرو رفتن زمین و ریختن کوه، صیحه آسمانی و آتشی که گاهی در آسمان ظاهر می شود.

در غیر از کسوف و خسوف و زلزله، باید آن حادثه موجب ترس و وحشت بیشتر مردم شود، و حادثه ای که ترس آور نباشد و یا موجب ترس و وحشت افراد نادری گردد، اعتبار ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا به دلیل زلزله امروز دماوند،در تهران باید نماز آیات خواند؟

آیا به دلیل زلزله امروز دماوند،در تهران باید نماز آیات خواند؟