مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 11:452023-07-24اجتماعي

حفاری های غیرمجاز بلای جان محوطه های تاریخی البرز


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: امروز حفاری های غیرمجاز بلای جان بسیاری از محوطه های تاریخی استان شده و آسیب زیادی به این فضاها وارد کرده است.

- ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: امروز حفاری های غیرمجاز بلای جان بسیاری از محوطه های تاریخی استان شده و آسیب زیادی به این فضاها وارد کرده است.

رحیم خاکی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر 41 بنای امامزاده تاریخی ثبتی در البرز وجود دارد، اظهار کرد: نوسازی و مرمت این بناها به عهده متولی آنها یعنی اداره کل اوقاف است و میراث فرهنگی صرفاً جنبه نظارتی بر روند مرمت دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح آمایش آثار ثبتی البرز به تازگی آغاز شده، توضیح داد: با اجرای این طرح آخرین وضعیت آثاری که به ثبت ملی رسیده اند بررسی می شود که 41 بقعه متبرکه هم جزیی از آن است.

وی توضیح داد: بیش از 300 اثر تاریخی و میراثی در البرز به ثبت رسیده که برخی از آنها شرایط جالبی ندارند و نیاز است به سرعت مرمت و بازسازی شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه آثار و بناهای میراثی جزیی از فرهنگ این مرز و بوم هستند، اضافه کرد: حفظ این آثار به تنهایی از عهده یک نهاد یا اداره برنمی آید و ضرورت دارد مردم هم در این زمینه همراه ما باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاری های غیرمجاز بلای جان محوطه های تاریخی البرز

حفاری های غیرمجاز بلای جان محوطه های تاریخی البرز