مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 10:402023-08-01اقتصادي

دیوان عدالت چرا برخی از مشاغل را از مالیات معاف کرد


آرای دیوان عدالت اداری به ممنظور معفایت مالیاتی مهد کودک ها و چند شغل دیگر چراغ سبزی به سوءاستفاده گران برای فرار مالیاتی در پوشش قانونی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر فرار مالیاتی باعث کاهش درآمدهای مالیاتی و تبعیض بین مودیان است.

برخی از معافیت های مالیاتی می توانند محملی برای فرار مالیاتی و سودجویی اشخاص قرار بگیرند که معافیت حق شاغل یا مزایای شاغل در مالیات بر درآمد حقوق، یکی از این موارد است که علاوه بر فرار مالیاتی نجومی بگیران، راهی برای فرار مالیاتی شرکت های خانوادگی یا تبانی آن ها با کارکنان شده است.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور آرای متعددی اعلام کرده است که وجوه پرداختی به حقوق بگیران تحت عناوین مهد کودک، ایاب و ذهاب، غذا، بن کالا و… مشمول معافیت قانونی مربوط به مالیات حقوق بوده و مشمول مالیات مزبور نیست.

عدم شمول مالیات بر حقوق در مورد پاداش ها و امور رفاهی در حالی است که تفاوتی بین کسب درآمد از ناحیه شغل یا شاغل وجود ندارد و تنها عنوان آن متفاوت است.

مطابق ماده (2) قانون مالیات های مستقیم و مواد (82) و (83) قانون مذکور ناظر بر مالیات بر درآمد حقوق، هر درآمدی را که شخص حقیقی در خدمت شخص دیگر در قبال تسلیم نیروی کار خود بابت اشتغال در ایران تحصیل می نماید، مشمول مالیات است و تفکیک بین مزایای شغل و شاغل ، در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوان عدالت چرا برخی از مشاغل را از مالیات معاف کرد

دیوان عدالت چرا برخی از مشاغل را از مالیات معاف کرد