مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 15:112023-08-14سياسي

آیت الله خاتمی: اغتشاشگران هر شیطنتی انجام دهند زیر پای مردم له خواهند شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیداحمد خاتمی امروز در صبحگاه مشترک سپاه و فراجای استان قم که با عنوان لشکریان صاحب الزمان، حافظان امنیت در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) برگزار شد، اظهار کرد: امامین انقلاب دو اصل اساسی داشتند که منجر به پیروزی انقلاب و حفاظت از آن شده است.

وی با اشاره به اینکه اصل اول تکلیف مداری است، مطرح کرد: مقام معظم رهبری از امام پرسیدند که شما می دانستید انقلاب پیروز می شود؟ و ایشان در پاسخ فرمودند: نمی دانستم ولی در هر گامی که به تکلیفمان عمل کردیم خداوند گام دیگر را پیش روی ما روشن کرد.

امام جمعه تهران ادامه داد: این یک اصل بوده و مقام معطم رهبری نیز دقیقا همین راه را دنبال می کنند و  خدواند در آیه 102 سوره صافات ( قَالَ یَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ) به تکلیف مداری اشاره می کند.

وی با بیان اینکه اصل دوم، اصل اوجب واجبات دانستن حفظ نظام اسلامی است، عنوان کرد: بارها و بارها امام خمینی (ره) در کلمات خود نه تنها وجوب بلکه حفظ نظام اسلامی را از اوجب واجبات نامیدند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه به یک دلیل عقلی، نظامی که با بیش از 200 هزار شهید جان گرفته، باید از شر شیاطین حفظ گردد، خاطرنشان کرد: دلیل دوم کلمات علما است، چرا که تماما حفظ نظام اسلامی را اوجب واجبات دانستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله خاتمی: اغتشاشگران هر شیطنتی انجام دهند زیر پای مردم له خواهند شد

آیت الله خاتمی: اغتشاشگران هر شیطنتی انجام دهند زیر پای مردم له خواهند شد