مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 08:202023-08-09اقتصادي

دمیدن نفس تازه در کالبد نیمه جان صنعت کردستان


در بین واحدهای تعطیل و نیمه راکد استان، اشتغال زایی بسیار زیادی از دست رفته است؛ سرمایه های میلیاردی راکد و بلوکه شده ای که می توان از آن ها در توسعه تولید، - اشتغال زایی و تولید ثروت در استان استفاده کرد.

طی چند سال اخیر رشد و حمایت از تولید داخلی و راه اندازی مجدد واحدهای تعطیل و به چرخه بازگرداندن آن ها در اولویت توسعه اقتصادی بوده است در حالی که راه اندازی واحدهای جدید تولیدی، نیازمند زمان و اعتبار زیادی است.

با آغاز طرح دوشنبه های تولید در کردستان، دوشنبه های هر هفته شرکت شهرک های صنعتی استان، طی بازدیدهایی میدانی، مشکلات واحدهای راکد و غیرفعال را به صورت کارشناسی احصاء کرده و مسائل آن ها را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد، به طوری که یا خود سرمایه گذار را کمک و ترغیب به ادامه کار کرده و یا سرمایه گذار جدیدی برای آن جذب می کنند.

در اولین بازدید میدانی از شهرک های صنعتی سنندج، که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان و رؤسای صمت و شرکت شهرک های صنعتی و جمعی از کارشناسان اقتصادی برگزار شد، 5 واحد تولیدی مورد بازدید قرار گرفت که علاوه بر دغدغه تامین مواد اولیه برای تولید، نبود تسهیلات و حمایت و سایر مسائل اقتصادی، قطعی برق نیز به یکی از دغدغه های جدید و مهم تولیدکنندگان تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دمیدن نفس تازه در کالبد نیمه جان صنعت کردستان

دمیدن نفس تازه در کالبد نیمه جان صنعت کردستان